Iditarod - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van M en K Kok - WaarBenJij.nu Iditarod - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van M en K Kok - WaarBenJij.nu

Iditarod

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg M en K

05 Maart 2016 | Verenigde Staten, Anchorage

Vandaag is het dan zo ver, de start van de Iditarod. Het is wederom prachtig weer, waarschijnlijk te warm voor de dawgs. In de stad is het een drukte van belang. De sneeuw wordt hier en daar nog op zijn plaats geschoven, hekken geplaatst. De eerste dawg trucs rijden al binnen. Ook wij zijn vroeg de stad in gegaan om maar niets te missen. Wat foto's maken van en met mushers etc. Om 10.00 uur ging de eerste slee van start. Dit jaar is het parcours 3 miles lang in plaats van de oorspronkelijke 11 miles. We konden overal goed bij om foto's en filmpjes te maken. Vooral voor de startlijn, waar de mushers klaar stonden voor vertrek was het een drukte van belang, blaffende honden die allemaal willen rennen, mushers die willen vertrekken en de nodige vrijwilligers. Fantastisch. Om de 2 minuten vertrekt er een musher, totaal 85.
Nadat iedereen gestart is terug naar het hotel gegaan om ons zelf klaar te maken voor Running the Reindeer. We gaan op zijn Hollands, als boer en boerin. Hopenlijk kunnen we de rendieren een beetje omzeilen. We gaan het beleven. Vanavond nog naar het Miners en Trappers bal. Ook daar laten we ons weer verrassen. Morgen weer met de groep op pad, naar de restart in Willow.

• 06 Maart 2016 - 14:25

Elzeline:

Dat eas weer ern topdag ,zeker aan sl jullie verwachtingen voldaan
    Leuk
    Hier koud,regen niets aan